adsense 728x90


Recent Post

10 September 2012

Farid Kamil sedia jadi ikon PDRM



Pelakon terkenal, Farid Kamil, bersedia galas tanggungjawab besar sebagai 'ikon' Polis Diraja Malaysia (PDRM), terutama dalam mempromosi pencegahan jenayah menerusi program program kepolisan berprofil tinggi (HPP) yang dilaksana pasukan itu.

Kesediaan itu disuarakan sendiri Farid ketika ditemui selepas menyertai PDRM sempena program HPP di perkarangan Jetty Point, di sini, semalam.
Dalam program itu, Farid yang ditemani Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (KDNKA), Datuk Salleh Mat Rasid, turun padang mengedarkan cenderamata serta risalah berkaitan pencegahan jenayah kepada penduduk tempatan serta pelancong asing.

Turut serta Timbalan Pengarah KDNKA, Datuk Fuad Abu Zahrin; Komander Pasukan Gerakan Marin, Datuk Isa Munir; dan Ketua Polis Daerah Langkawi, Superintenden Harrith Kam Abdullah.


Bantu tangani jenayah

"Saya bersedia bila-bila masa saja untuk menjadi ikon tetap kepada PDRM, khususnya dalam usaha menangani jenayah melalui HPP.

"Kalau saya tidak bersedia, tak mungkin saya akan ada bersama PDRM dalam program hari ini (semalam)," katanya ringkas.

Sementara itu, Salleh ketika ditemui berkata sehingga kini pelakon yang menjadi pujaan ramai remaja itu hanya menyertai program PDRM secara suka rela.
Beliau berkata, pihaknya sedia melantik Farid sebagai ikon dalam program HPP. Bagaimanapun ia tertakluk kepada kelulusan pihak atasan PDRM.

"Kesediaan Farid selaku artis pertama yang menawarkan diri untuk bersama PDRM dalam program turun padang itu patut disanjung semua pihak, sekali gus menyemarakkan hubungan polis dengan artis serta masyarakat.

"Kebanyakan orang awam yang ditemui memberikan kerjasama tinggi dan berharap usaha polis bersama artis ini akan berterusan bagi menangani kes jenayah di seluruh negara," katanya.

Mengulas HPP, katanya program itu yang dilaksanakan sejak tahun lalu menunjukkan komitmen sebenar polis kepada masyarakat dalam menangani kes jenayah selain memberikan keyakinan kepada mereka bahawa Malaysia adalah negara paling selamat dan aman.


Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Suka tak entri ni? Bagi komen sikit, nanti saya balas.