adsense 728x90


Recent Post

20 September 2012

Johan rasa berbaloi tak berlakon filem



SELEPAS Johan Raja Lawak atau nama sebenarnya, Mohd Yazid Lim Mohamad Aziz menyertai radio Era FM sebagai penyampai tetap tahun lalu, jarang sekali dia kelihatan di layar perak berbanding gandingannya dalam kumpulan Jozan, Zizan Razak.
Zizan sebagai rakan seperjuangannya dalam kumpulan Jozan pula kini lebih ligat di layar perak manakala Johan seakan tenggelam selepas program Maharaja Lawak Mega tahun lalu.
 
Selepas terlibat dalam filem Hantu Kak Limah Balik Rumah pada tahun 2010, Johan hanya kelihatan muncul dalam program lawak jenaka di Astro Warna sahaja.
Ketika ditanya persoalan sama ada dia selektif dalam memilih watak menyebabkan kelibatnya jarang muncul, Johan pantas berkata, bahawa jarang berlakon filem disebabkan tidak dapat memberi komitmen kerana sibuk bekerja di konti sebagai penyampai radio.
"Saya sibuk sekarang, walaupun orang tengok pukul 10 pagi saya sudah habis waktu kerja di radio, sebenarnya kerja saya masih banyak selepas itu misalnya, buat promosi lain bagi memudahkan kerja esok hari pula," jelasnya ketika ditemui pada sidang akhbar pementasan Lawak Ke Der? 2 di Istana Budaya, Kuala Lumpur baru-baru ini.
 
Tambahnya, jika dia menerima banyak tawaran berlakon filem, perkara itu dikhuatiri akan menjejaskan dan mengganggu masa dia sebagai penyampai radio pula.
Johan berkata, jadual waktu yang tetap di konti turut menyebabkan dia sukar untuk memberi komitmen lain kerana seawal pukul 4.30 pagi dia sudah berada di situ dan pulang kira-kira pukul 12 tengah hari setiap hari kecuali hujung minggu.
Ujarnya lagi, dia menganggap bekerja di konti berbaloi bagi kerjayanya kini memandangkan pendengar radio tersebut sudah mencecah 1.2 juta orang.
"Saya anggap melepaskan peluang berlakon filem adalah berbaloi. Saya suka kerja saya sekarang. Kalau ada penggambaran filem saya kena balik awal dan tidur awal dan nanti terkejar-kejar pula," jelasnya.
 
Dia turut memberitahu, sudah hampir dua tahun tidak berpanas di bawah matahari untuk mana-mana penggambaran drama atau filem.
Dia sebaliknya hanya terlibat dengan penggambaran di dalam studio sahaja seperti untuk program Karoot Komedia di Astro Warna.
"Tengoklah kulit saya lebih cantik dan putih sekarang sebab tidak buat kerja tengah panas," ujarnya berjenaka.
Bagaimanapun, itu tidak bermakna dia tidak laku untuk dijual dalam sesebuah filem atau menolak terus tawaran yang datang.
Sebagai bukti, Johan bakal muncul dengan dua filem baharu arahan Afdlin Shauki iaitu Pontianak Vs Orang Minyak hujung tahun ini dan Papadom 2.
"Saya tidak memilih untuk berlakon, tetapi kena tengok filem itu macam mana dulu baru boleh beri kata putus. Pada saya, berada di konti seperti berlakon 10 buah filem," jelasnya yang memberitahu menerima tawaran berlakon jika ia berbaloi.
Ditanya pula tentang Zizan Razak yang lebih menonjol dan popular di kaca televisyen mahupun layar perak, Johan menjelaskan, sebenarnya dia tidak kisah tentang situasi tersebut.
Apa yang lebih penting baginya, dia perlu memikirkan kerjaya yang dipilihnya sebagai penyampai radio.


Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Suka tak entri ni? Bagi komen sikit, nanti saya balas.