adsense 728x90


Recent Post

11 October 2012

Itu majlis Hero Remaja - Aeril Zafrel



PELAKON kacak ini tiba-tiba dikejutkan dengan gosip pada hujung minggu lalu bahawa dia menghadiri acara sosial yang dihadiri golongan 'adik-adik' (golongan lelaki berkelakuan seperti perempuan) baru-baru ini.
 
Padahal sebelum ini, empunya badan, Aeril Zafrel, 23, telah mencanang kisahnya yang sedang mendalami ilmu agama di sebuah sekolah pondok di Indonesia.
Aeril atau nama sebenarnya, Suhairil Sunari, berubah ke arah lebih baik kerana sering bermimpi arwah ibunya yang menegur kesilapan yang dilakukan sebelum itu.
Selain itu, pelakon filem Tujuh Petala Cinta dan Cinta Kura-Kura ini juga turut dinasihati oleh seorang ustaz supaya tidak mendedahkan anggota badannya untuk tatapan umum ketika berlakon.
Dia yang mula dikenali dengan filem Aku Tak Bodoh menganggap gosip yang mendakwa dia masih ke acara sosial walaupun sedang mendalami ilmu agama itu sebagai gurauan sahaja.
 
Tidak melatah dan marah dengan gosip, Aeril tetap bersyukur kerana pergerakannya menjadi buah mulut orang sekeliling dan kepada Kosmo! dia menjelaskan segala-galanya.
Kosmo!: Adakah Aeril tahu mengenai gosip yang mengatakan anda menghadiri acara sosial yang turut dihadiri golongan 'adik-adik'?
AERIL ZAFREL: Ya, saya tahu gosip itu apabila diberitahu oleh seorang kawan. Saya baca dan terus tergelak.
 
Kenapa anda tergelak membacanya?
Sebab saya rasa, penulis itu patut tulis dengan jelas acara itu. Ia bukan acara sosial sebenarnya tetapi Anugerah Hero Remaja 2012 yang diadakan 20 September lalu di Kuala Lumpur. Saya rasa tak salah pergi ke majlis tersebut, malah penerbit filem David Teo pun ada datang sebagai juri.
Jadi tidak benarlah anda menghadiri acara sosial seperti yang didakwa gosip tersebut?
Sudah tentu tidak benar, saya rasa itu bukan acara sosial, tetapi satu majlis anugerah.
 
Apa anda buat dalam majlis itu?
Saya hanya memberi sokongan kepada seorang rakan yang dikenali Ben yang menyertai pertandingan itu, dia antara Top 20 Hero Remaja 2012.
Anda pasti itu acara yang dimaksudkan, bukan acara sosial lain?
Sudah tentu saya pasti. Saya tidak ke mana-mana kelab malam lain atau parti 'adik-adik' yang dimaksudkan. Kali terakhir saya ke kelab malam adalah pada tahun lepas dan sekarang tidak pernah pergi lagi. Lagipun itu bukan parti 'adik-adik'.
Adakah anda pernah ke mana-mana acara sosial yang melibatkan golongan 'adik-adik' sebelum ini?
Alhamdulillah tidak ada. Saya memang jelas mengenai perkara itu.
 
Apa perasaan anda apabila terkena tempias gosip sebegini?
Saya terima sahaja perkara itu sebagai ujian Tuhan dan itu hanya pandangan orang lain. aya tidak boleh halang.
Apa projek filem atau drama terbaharu anda?
Saya sudah hadkan aktiviti seni untuk tumpukan kepada ilmu agama. Saya baru pulang dari Indonesia kerana belajar sekolah pondok, sekarang ada di Kuala Lumpur dan selepas ini akan berjumpa guru-guru agama di sini pula.
Tentang karier pula, saya akan muncul dengan filem terbaharu iaitu Budak Pailang dan 99 Kali Rindu


Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Suka tak entri ni? Bagi komen sikit, nanti saya balas.