adsense 728x90


Recent Post

06 May 2013

Iron Man 3 catat kutipan tiket kedua tertinggi



LOS ANGELES - Sekuel adiwira Iron Man 3 mengungguli carta pecah panggung Amerika Syarikat apabila mengutip AS$175.3 juta (RM521.1 juta), sekali gus menjadi tayangan pembukaan kedua terbaik dalam sejarah Hollywood.
Filem yang dibintangi Robert Downey Jr sebagai Iron Man itu mengekori The Avengers yang mencatat AS$207.4 juta (RM616.6 juta) pada tayangan pembukaannya setahun lalu.
"Iron Man 3 meneruskan kesinambungan filem paling popular musim panas tahun lalu, The Avengers," kata seorang penganalisis filem Hollywood, Jeff Bock.
Menurutnya, filem itu bakal mencatat filem musim panas paling menguntungkan pada tahun ini jika gagal disaingi oleh sebuah lagi filem pecah panggung Superman yang bakal ditayangkan pada bulan depan.
Berada di tempat kedua senarai sama ialah filem komedi aksi Pain and Gain yang dibintangi Mark Wahlberg dan Dwayne Johnson. Filem tersebut mencatat kutipan tiket berjumlah AS$7.6 juta (RM22.5 juta).
Tidak jauh di belakang Pain and Gain merupakan filem 42 yang mengisahkan tentang kehidupan bintang besball Jackie Robinson dengan kutipan tiket AS$6.2 juta (RM18.4 juta).
Tempat keempat milik Oblivion yang menampilkan aksi Tom Cruise, diikuti filem animasi The Croods di tempat kelima.
Oblivion mengaut kutipan AS$5.8 juta (RM17.2 juta), manakala AS$4.2 juta (RM12.4 juta) diperoleh The Croods.
 


Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Suka tak entri ni? Bagi komen sikit, nanti saya balas.