adsense 728x90


Recent Post

06 September 2013

Isu serban Iqram Dinzly




PERUBAHAN imej dirinya yang lebih banyak mengenakan serban dalam penampilannya sejak akhir-akhir ini menjadikan pelakon Iqram Dinzly bahan bualan mulut banyak pihak terutama peminat dan para penggiat seni lain.
Persoalan tercetus sama ada dia telah membawa diri ke satu sisi lain untuk lebih menjiwai agama Islam atau cuba menarik diri daripada dunia hiburan?
Terdapat juga pihak tertentu yang mengaitkan dirinya dengan mendakwa dia telah menyertai parti politik tertentu.
Ikuti temu bual Kosmo! bersama pelakon drama Janji Diana itu pada majlis Aidilfitri Bersama Hotel Perdana di Kota Bharu, Kelantan baru-baru ini.



Kosmo!: Bolehkah Iqram komen mengenai perubahan imej anda yang dikatakan agak Islamik seperti pemakaian serban melalui gambar-gambar yang dikongsikan di laman Instagram?
IQRAM: Sebenarnya, tidak ada jawapan khusus mengapa saya mengenakan serban ataupun lilitan di kepala kerana perkara ini datang dengan spontan.
Saya mula memakai serban sejak Ramadan tahun lepas lagi. Cuma, pada tahun ini saya pelbagaikan untuk seiring dengan fesyen.

Adakah ini petanda Iqram cuba tunjukkan bahawa diri anda sudah berubah ke arah yang lebih Islamik?
Saya kini cuba mendalami agama sebanyak yang boleh dan saya anggap perubahan ini seiring dengan usia yang semakin meningkat. Tidak ada apa yang pelik mengenai diri saya.
Serban ini hanya menukar sedikit sahaja daripada penampilan saya tetapi bukan diri saya secara keseluruhan. Saya tetap Iqram yang dulu. Pemakaian serban juga menjadi amalan nabi-nabi dan tidak ada salahnya untuk mempraktikkannya kembali dengan cara yang lebih moden mengikut pengedaran zaman.


Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Suka tak entri ni? Bagi komen sikit, nanti saya balas.